كد مطلب: 20486 25 آذر 1395 ساعت 19:14

20 درصد بازار FCP های کشور در اختیار رایتل/پوشش کامل LTE رایتل در تهران

تلنا: مشترکان رایتل در جاهایی که تحت پوشش رومینگ قرار می گیرند به جای استفاده از رومینگ دیتای 3G و 4G از دیتای 2G هماهنگ شده بهره می برند و این موضوع نارضایتی مشترکین رایتل را به همراه داشته است.

 

مجید صدری مدیر عامل رایتل، در نشست خبری که همزمان با اولین روز برپایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد از عدم همکاری دو اپراتور دیگر در زمینه رومینگ داخلی اظهار گله مندی کرد و گفت: مشترکان رایتل در جاهایی که تحت پوشش رومینگ قرار می گیرند به جای استفاده از رومینگ دیتای 3G و 4G از دیتای 2G هماهنگ شده بهره می برند و این موضوع نارضایتی مشترکین رایتل را به همراه داشته است. البته این موضوع به رگولاتوری اعلام شده است و در همچنان در حال پیگیری آن هستیم چرا که رضایت مشترکان از اولویت های اساسی رایتل است.

20 درصد بازار FCP های کشور در اختیار رایتل است
مدیرعامل رایتل در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حدود 20 درصد بازار FCP های کشور در اختیار رایتل است، تاکید کرد: چون همراه اول و ایرانسل نیز در این حوزه وارد شده اند باید تلاش کنیم این 20 درصد افزایش یابد ولی معتقدیم بازار باید بازار متعادلی باشد و تلاش ما این است که قیمت ها به گونه ای باشند که هم مردم راضی بوده و هم ضربه ای به رقبای دیگر نزده باشیم.
وی مصرف اینترنت روزانه رایتل را بیش از 250 ترابایت اعلام کرد و گفت: این میزان در شهریور ماه سال 92 حدود 10 ترا بود که می توان گفت به رشد قابل قبولی رسیده است.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 25 فروشگاه در استان های مختلف داریم و در حال حاضر به غیر از رومینگ ملی در 560 شهر امکان سرویس دهی به مشترکان رایتل را داریم.
وی با بیان اینکه رشد 9.5 برابری را در زمینه سیم کارت های فروخته شده نسبت به سال 92 داشیم، گفت: تا پایان آبان ماه 8 میلیون و 100 هزار سیم کارت به مردم فروختیم و تعداد مشترکان فعالمان نیز نسبت به سال 92 تقریبا 8 برابر شده است که با توجه به رقابت سنگین با اپراتورهای دیگر این عدد قابل تامل است.

صدری در ادامه با تاکید بر توسعه شبانه روزی رایتل، از پوشش کامل LTE در تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان امسال 76 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهیم که این درصد در سال 92 به میزان 55 درصد، در سال 93 به میزان 64 درصد و در سال 94 به میزان 71 درصد افزایش یافت و هم اکنون به 76 درصد رسیده است.
وی با اشاره به ویژگی ای که رایتل را از دیگر اپراتورها متمایز می کند، توضیح داد: از ابتدا بیشتر مشترکان ما در زمینه دیتا بوده اند و 20 درصد از مشترکان ما فقط از سرویس VOICE استفاده می کنند و امیدواریم با توجه به رویکرد دو اپراتور دیگر در حوزه دیتا بتوانیم این نسبت را حفظ کنیم.
قطع ارتباط سیم کارت های رایتل را کمتر از نیم درصد است
مدیرعامل رایتل همچنین قطع ارتباط سیم کارت های رایتل را کمتر از نیم درصد عنوان کرد که این میزان از نظر استانداردهای رگولاتوری قابل قبول است و در عین حال از تلاش رایتل برای افزایش کیفیتش خبر داد.
صدری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه از سال گذشته استارت رومینگ بین الملل را زدیم، گفت: رومینگ 3G از سال گذشته در کشور برقرار است و از اولین اپراتورهایی بودیم که توانستیم LTE را به صورت قانونی با کشورهای دیگر برقرار کنیم و این میزان نیز رو به گسترش است.
ارائه تخفیف های ویژه رایتل در نمایشگاه الکامپ
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر روی سرویس های ارزش افزوده و حوزه های دیتاست، عنوان کرد: در نمایشگاه الکامپ نیز سعی کردیم در رابطه با ارائه تخفیفات مناسب به بسته های نرم افزاریمان که سرویس های خوبی به مشترکان ارائه می دهند اقدامات لازم را انجام دهیم که در بعضی از بسته های بلند مدت تا 50 درصد تخفیف نیز اعمال شده است.
حمایت رایتل از استارتاپ های داخلی
وی همچنین با اشاره به همکاری های رایتل با استارتاپ ها، گفت: به زودی همایشی در این زمینه برگزار می شود و تمامی تلاش ما این است که از امکانات داخلی و اپلیکیشن های بومی در این زمینه استفاده کنیم و نرم افزارهای جدیدی نیز در این رابطه تهیه شده که به عنوان مثال می توان به نرم افزار مدیریت حساب رایتل اشاره کرد که مشترکان می توانند مدیریت حساب های سیم کارت های خود را به صورت میان دوره و پایان دوره داشته باشند.
صدری همچنین با اشاره به همکاری رایتل با کافه بازار، گفت: برنامه بسیار خوبی با کافه بازار داریم که تست های نهایی آن انجام شده و از هفته آینده زیر بار می رود که در این همکاری مشترکانی که از نرم افزارهای موجود خریداری می کنند هزینه خرید آن نرم افزار از شارژ آن ها کم می شود و دیگر لازم نیست از حساب بانکی خود برای خریداری نرم افزار استفاده کنند.
صدری سیاست رایتل را در رابطه با مراکزی که اپلیکیشن تولید می کنند را تقسیم درآمدی عنوان کرد و افزود: با مراکزی که تولید کننده اپلیکیشن هستند در صورت همکاری تمامی درآمدها نصیب دو طرف می شود.
کسب مجوز VOD از وزارت ارشاد
مدیرعامل رایتل با اشاره به حوزه VOD و بیان اینکه تنها اپراتوری هستیم که توانستیم در این زمینه در سال گذشته مجوز را از وزارت ارشاد دریافت کنیم، اظهار کرد: آرشیوی از فیلم هایی که وزارت ارشاد تولید کرده در دریچه 7 وجود دارد و در کنار آن با جاهای که در بحث تولید محتوای فیلم کار می کنند تلاش کردیم بسته هایی ارائه دهیم که از این خدمات استفاده شود.
عرضه سیم کارت های اپراتور مجازی رایتل از دی ماه
مدیرعامل رایتل با اشاره به بحث اپراتورهای مجازی، نیز توضیح داد: اولین قرارداد اپراتور مجازی با ما بسته شد و تصور می کنم در دی ماه سیم کارت های آن با پیش شماره 0999 عرضه شود و در کنار آن با سه شرکت "های وب"، "شاتل" و "پارسیان" همراه قرارداد بسته ایم که برای اخذ مجوز از رگولاتوری ارسال شده است و در کنار آن با دو شرکت دیگر نیز مذاکره کردیم که آن ها شریک خارجی هم دارند و تاییدات فنی آن ها انجام شده است.
آغاز طرح حذف دفترچه بیمه و سلامت از سه درمانگاه تهران
وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه تلاش داریم در بستر WiFi بتوانیم با سازمان های بزرگ همکاری داشته و ارائه سرویس کنیم، اظهار کرد: همکاری خوبی با سازمان فنی حرفه ای آغاز کردیم و با توجه به اینکه 100 درصدر سهام رایتل برای تامین اجتماعی است تلاش می کنیم بتوانیم سرویس های خوبی به این سازمان ارائه دهیم و در این زمینه حذف دفترچه بیمه و سلامت یکی از برنامه های ما با این سازمان است که پایلوت آن در سه درمانگاه تهران به مرحله اجرایی رسیده است.
صدری ادامه داد: امیدواریم با حمایت دکتر نوربخش حداقل در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی این امکان را داشته باشیم که مردم بتوانند با کارت یا سیم کارت از کلیه خدمات آن جا استفاده کنند و با سازمان فنی و حرفه ای نیز قراردادی در زمینه دولت الکترونیکی بسته ایم و همکاری ای نیز با وزارت کشور داشته و با شرکت رجا در حوزه حمل و نقل کارهایی انجام خواهیم داد.
راه اندازی 30 پرتال ارائه خدمات رایتل بر بستر شبکه ملی اطلاعات
وی همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که دغدغه مسوولان است تاکید کرد: تلاش ما این بوده است که در این زمینه هرکاری را که می توانیم انجام دهیم و در این راستا 30 پرتالی که بر روی بستر رایتل راه اندازی کرده ایم کاملا بومی بوده و حتی در زمان قطعی اینترنت با توجه به بومی بودن آن امکان سرویس دهی دارد و از طرفی هزینه ها رو نیز کاهش داده ایم.
اختصاص تسهیلات ویژه برای خریداری بسته های رایتل
وی همچنین از اختصاص تسهیلات ویژه ای در زمینه خریداری بسته های رایتل خبر داد که مشترکان در زمان اتمام حجم و زمان استفاده از بسته ها می توانند از این خدمات استفاده کرده و تمامی اطلاعات لازم را از سایت رایتل دریافت کنند.
صدری با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش کیفیت بوده و در تلاشیم بتوانیم سرویس های خوبی به مردم ارائه دهیم، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که مردم با استفاده از سیم کارت های رایتل تمامی نیازهایشان برطرف شده و با سرعت متناسب بتوانند به خدمات و سرویس های این سیم کارت ها دسترسی پیدا کنند.
تمرکز اصلی رایتل برای توسعه LTE در تهران است
مدیرعامل رایتل همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ماهنامه نسل چهارم در رابطه با توسعه LTE در دیگر شهرهای کشور نیز توضیح داد: در 15 شهر ما LTE را توسعه دادیم ولی با توجه به اینکه 50 درصد دیتای کشور در تهران است تمرکز اصلی ما بر روی این شهر است.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماهنامه نسل چهارم مبنی بر ادعای برخی اپراتورها در رابطه با ارائه نسل چهار و نیم و اینکه آیا این موضوع واقعیت دارد یا نه و به طور کلی صحت وجود نسل چهار و نیم، تاکید کرد: این موضوع را از رگولاتوری پیگیری کنید و یا از خود اپراتوری که در این زمینه ادعایی داشته می توانید پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

 

نظرات بازدیدکنندگان:

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی :
وب سایت:
* متن نظر: