كد مطلب: 20652 15 مهر 1396 ساعت 15:03

QLEDهای سامسونگ پیشتاز تلویزیون‌های بالارده

تلنا: سامسونگ در سه ماهه اول امسال، توانست سهم خود را از بازار تلویزیون‌های بالای ۱۵۰۰ دلار در آمریکا به رکورد ۶۰ درصد برساند که از مجموع سهم تمامی برندهای رقیب بیشتر است.

 

به گزارش خبرنگار تلنا، بازار جهانی تلویزیون اکنون بسیار بزرگ شده است. هر ساله تولیدکنندگان مختلف حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه تلویزیون در سراسر جهان تولید می‌کنند. هرچند تلویزیون‌های بالارده تنها پنج درصد (کمی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه) از این حجم تولید را به خود اختصاص می‌دهند اما در عین حال این محصولات نقطه اصلی تمرکز تولیدکنندگان هستند.

بطور مثال وقتی اغلب تولیدکنندگان محصولات خود را در نمایشگاه CES، بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی، معرفی می‌کنند، محصولات رده بالای بازار تلویزیون را برجسته‌تر می‌کنند. اما چرا تولیدکنندگان تلویزیون تا این حد بر سر بخشی کوچک از بازار رقابت می‌کنند؟

 تلویزیون‌های بالارده، تخم طلایی بازار

هرچند تلویزیون‌های بالارده تنها پنج درصد از فروش جهانی را تشکیل می‌دهند اما برای بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات حکم تخم طلایی بازار را دارند زیرا حدود ۲۰ درصد از کل درآمد و ۴۰ درصد از سود کلی را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر، اگر تولیدکننده‌ای جایگاه خود را در حوزه تلویزیون‌های بالارده از دست بدهد، به احتمال زیاد کل بازار را از دست خواهد داد.

تنها سه سال پیش، اکثر تلویزیون‌های بالارده بازار با قیمت‌هایی بیش از ۱۵۰۰ دلار عرضه می‌شدند اما امروزه و به دلیل همین رقابت شدید، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و به راحتی می‌توان تلویزیون‌های بالارده‌ای با قیمت ۱۲۰۰ دلار را هم پیدا کرد. با این وجود هنوز هم تلویزیون‌های بالارده به صورت میانگین تا دو برابر گران‌تر از اغلب تلویزیون‌های بازار هستند.

 پیشتاز بازار بالارده

شرکت سامسونگ الکترونیکس در چند سال گذشته جایگاه خود را به عنوان پیشگام تلویزیون‌های بالارده تثبیت کرده است. معرفی تلویزیون‌های QLED در مقام پرچمدار محصولات سامسونگ در این حوزه نیز تاییدی دیگر بر این موقعیت برتر است.

شرکت سامسونگ سال گذشته ۴۷٪ فروش تلویزیون‌های با قیمت بالای ۱۵۰۰ و ۴۸٪ محصولات با قیمت بالای ۱۲۰۰ دلار را به خود اختصاص داد. به عبارت دیگر محصولات این شرکت نماینده نیمی از تلویزیون‌های بالارده موجود در بازار جهانی هستند.